woensdag 21 maart 2012

Makkelijke Moestuin

MM staat voor makkelijke moestuin. Dit idee komt oorspronkelijk van Mel Bartholomew die de Square Foot Gardening heeft bedacht.
Toen ik deze opzet las dacht ik: dat is wat voor ons stukje tuin waar we nog geen plan voor hebben. Ik ben deze week lekker vrij, het is mooi weer dus de ideale omstandigheden om een MM te maken. Dus ik ben aan de slag gegaan met hout om een ombouw te maken en heb daarna groente en fruit gekocht.
Uiteraard doe ik dit samen met Rachel en Daniël. Rachel verheugt zich nu al op de wortels... alleen duurt dit nog wel even.
Ik ben benieuwd, zou ik bevlogen zijn door het mooie weer en dat dit project eindigd in een flop? Of zal er straks daadwerkelijk groenten op tafel staan uit onze eigen tuin? We wachten af!

3 opmerkingen:

Ben zei

Hoe zou het zijn een beetje potgrond toe te voegen aan deze woestijn.....? :)
Succes!

Spijker zei

hahah, het is momenteel een beetje droog maar er zit super zand in! Je kent Peter toch wel? die zorgt wel voor goede grond hoor!
Ik ben alleen een beetje bang dat we nooit weer afkomen van de wildbloemen die we 2 jaar geleden in overvloed hebben gestrooid, dit komt al aan alle kanten omhoog....

Antje zei

Ik adviseer pompoenen, die heb ik zelfs niet dood gekregen. Maar leuk, een moestuintje!